انشا تکان دهنده یک کودک ده ساله

سپتامبر 5, 2008 at 12:56 ب.ظ. (General عمومی) (, , , , )

مسلما این موضوع انشاء برای هزارمین بار اگر نه بیشتر تکرار شده ، فقط برای اینکه تغییری ایجاد بشود موضوع را این جوری پای تخته نوشتم » می خواهید در آینده چه کاره بشوید . الگوی شما چه کسی است ؟ » و برایشان توضیح دادم الگو یعنی اینکه چه کسی باعث شده شما تصمیم بگیرید این شغل را انتخاب کنید . انشاء ها هم تقریبا همان هایی هستند که هزار ها بار تکرار شده اند ، با این تفاوت که چند تا شغل جدید به آن ها اضافه شده » مهندس هوا و فضا » ، » پدرم می گوید الان ام وی ام بهترین رشته ی دنیا است و خیلی پول دارد منظورش MBA است » » دوست دارم مهندسی اتم بخوانم ولی پدرم دوست ندارد می گوید اگر آشپزی بخوانم بیشتر به دردم می خورد » و … .

ولی اعتراف می کنم از همه تکان دهنده تر این یکی است » می خواهم فاحشه بشوم » شاید اولین باراست که یک دختر بچه ده ساله چنین شغلی را انتخاب کرده .

» خوب نمی دانم که فاحشه ها چه کار می کنند … ( معلومه که نمی دانی ) ولی به نظرم شغل خوبی است . خانم همسایه ما فاحشه است .این را مامان گفت . تا پارسال دلم می خواست مثل مادرم پرستار بشوم . پدرم همیشه مخالف است . حتی مامان هم دیگر کار نمی کند .من هم پشیمان شدم . شاید اگر مامان هم مثل خانم همسایه بشود بهتر باشد او همیشه مرتب است . ناخن هایش لاک دارند و همیشه لباس های قشنگ می پوشد . ولی مامان همیشه معمولی است . مامان خانم همسایه را دوست ندارد . بابا هم پیش مامان می گوید خانم خوبی نیست . ولی یک بار که از مدرسه بر می گشتم بابا از خانه آن خانم بیرون آمد . گفت ازش سوال کاری داشته . بابای من ساختمان می سازد . مهندس است . ازش پرسیدم یعنی فاحشه ها هم کارشان شبیه مهندس های ساختمان است ؟ خانم همسایه هنوز دم در بود . فقط کله اش را می دیدم . بابا یکی زد در گوشم ولی جوابم را نداد . من که نفهمیدم چرا کتکم زد . بعد من را فرستاد تو و در را بست .

… من برای این دوست دارم فاحشه بشوم چون فکر می کنم آدم های مهمی هستند . مامان همیشه می گوید که مردها به زن ها احترام نمی گذراند .ولی مرد ها همیشه به خانم همسایه احترام می گذارند مثلا همین بابای من . زن ها هم همیشه با تعجب نگاهش می کنند ، شاید حسودی شان می شود چون مامانم می گوید زنها خیلی به هم حسودی می کنند . خانم همسایه خیلی آدم مهمی است . آدم های زیادی به خانه اش می آیند . همه شان مرد هستند . برای من خیلی عجیب است که یک زن رئیس این همه مرد باشد . بعضی هایشان چند بار می آیند . بعضی وقت ها هم این قدر سرش شلوغ است که جلسه هایش را آخر شب ها تو خانه اش برگزار می کند . همکار هایش اینقدر دوستش دارند که برایش تولد گرفتند . من پشت در بودم که یکی از آنها بهش گفت تولدت مبارک . بابا می خواست من را ببرد پارک ، بهش گفتم امروز تولد خانم همسایه است . گفت می داند . آن روز من تصمیم گرفتم فاحشه بشوم چون بابا تولد مامان را هیچ وقت یادش نمی ماند .

تازه خانم همسایه خیلی پول در می آورد . زود زود ماشین هایش را عوض می کند . فکر کنم چند تا هم راننده داشته باشد که می آیند دنبالش . این ور و آن ور می برند .

من هنوز با مامان و بابا راجع به این موضوع صحبت نکردم . امیدوارم بابا مثل کار مامان با کار من هم مخالفت نکند «

15 دیدگاه

  1. raheleh said,

    foghol ade bood.manam vaghti bache boodam (albatte ba agahi az in ke in che shoghlie )doost dashtam in kare sham.vali vaghti bozorg shodam(alan 20 salame)hey mane haye bishtari vasash didam.az jomle jesarate kamam dar in mored.yani age bive ham ebsham baz az khataresh mitarsamo az in risk.alanam ke mostaghel nisatam ke betoonam rajebe in shoghl fekr konbam.age enshayi ke neveshte shode sakhtegi nabashe,foghol adaaaaaaaaaaaaaast.alieeee.!!!!!!!!!!kheeyli dokhtare jalebi boode ba virayeshe ali va foghol ade.barash arezooye movafaghiat mikonam (albatte manzooram tooye faheshegi nist)garche vaghan faheshegi hameye in vizhegiahaye khoobi ke in dokhtar gofte dare va khode manam be khatere hamin vizhegia ha behesh alaghe mand shodam vase avalin bar too kjoodaki.ziba boodan.jazzabo morattab bodasno erza shodane hesse khod namayim
    .

  2. zombie said,

    kheyli tekandahande bood! vaghean bebinid vaze javame be koja reside ke y kodake 10 sale enghadr mifahme va jaye taassofe………..

  3. مجتبی said,

    من عجیب رفتم تو فکر, شاید اگه من جای بابای ون دختر بودم هرگز خودمو نمی بخشیدم

  4. علي said,

    خوب اين بدين معني كه اين بچه هنوز بزرگ نشده و معني خوب يا بد را نمي دونه يعني دركي از نياز جنسي نداره

  5. amin z said,

    جالب بود. ولی فاحشه بودن به نظر من به نوبع خودش بد نیست. ولی فاحشه پروری و فاحشه کاریه که زشت و نفرت بر انگیزه! کاری که تو جامعه ما کم نمی شه!! خود همین آقایون نماز شب بخون….

  6. sina said,

    خوب بهنظر من بچه تقصیری نداره کار از جای دیگه اشکال داره-
    اثلا چرا برای یه زن عیبه که با چنتا مرد باشه ولی برای مرد زشت نیست که باچنتا زن باشه؟

  7. ساسان said,

    ویروس فاحشه واگیر داراست و علت ازدیاد انها همین است که در جامعه ما نا مشخس و در میان مردم سالم یعنی در همسایگی ما ها به راهتی و با شرایت عالی نسبت به دیگران زند گی می کنند و چه بسا خانواده های ما ار روی سادکی وعدم آشنایی کامل با انها حتی رفت وامد هم داشته باشند و نا خواسته کودکان بی گناه ما در تعلیم رفتار ناشایست آنها از هم سبقت هم می گیرند پس وای به حال جامعه ما و بدا به حال مردم این جامعه که با جان کندن مخارجشان را در می اورند و با هزاران امید کود کانشان را بزرگ می کنند تا در اینده به نتیجه کا ر خیش به بالند غافل از ان که انها به بی راهه می روند بزرگتر ها نیز بی انکه بدانند چرا چنین میشود به بخت خویش و دست بی نمکشان لعنت می فرستند و ……

  8. vahid said,

    چی داره به سرمون میاد این نسل جدید زیاد احتیاج به کنترل دارن ولی خیلی وحشتناکه وحشتناک

  9. فرشیدM said,

    واقعا از اینده باید ترسید واقعا مو به تن ادم سیخ میشه دیگه نمیدونم چی بگم ؟

  10. مهدی said,

    ببسن دوست عزیز ما که از پشت کوه نیومدیم شما هم همین طور ، بالاخره کسی که وب داره می تونه تا حدودی قوائد و انواع نگارشها رو بشناسه میدونی هم که هر نویسنده ای سبک نوشتاری خودش رو داره مثلا مسعود بهنود یا باستانی پاریزی رو می تونی تنها با خوندن متن نوشته بفهمی که مال کدوم یکی هست. این نوشته مال یه دختر 10 ساله نیست احتمالا باید کار یه دختر 20 ساله باشه . یه بار دیگه بخون خیلی زیادی تمیز و بی اشکال هست البته برای 10 سال سن درسته پس جو گیر نشید.

  11. sahel said,

    vase chi hers mizani aqa?vase inke 10 sale neveshte ya bist sale?he…mohem ine ke hast.va age manam ye dokhtare5sale hatta budamo in chizaro mididam pishe khodam fekr mikardam rajebesh.zhenus vaqan khube…kheyli khube k tu in donyaye contorli hanuz kasayi hastan k deleshun besuze»AGH SHOAR NABASHE»
    niyaze jenC tu hameye ensanha afaride shode vali tavajohe pish az andaze behesh va faramush kardane arzeshaye ensani faqat o faqat ye dastandaz tu zendegiye…be qole yeki az bacheha:TO ADAM MASHINI,CHI KAR KARDI K BE KHATERESH BE KHODET BEBALI?»he!labod mikhan began niyaze jensimuno bartaraf kardim…

  12. قادر said,

    من اطمینان دارم که کل این نوشته دروغه.لطفا افکار عمومی رو به سخره نگیرید.

  13. سام said,

    خیلی خوب بود..عالیه..جامعه ما به یه همچین نو جوانان با فکر و با مسئولیت نیاز داره..آفرین..

  14. بی سواد said,

    قشنگ بود اما انشای یک دختر 10 ساله نبود . بیشتر شبیه طنز بود. زهن طنازی دارید

  15. قاسم said,

    ذکرمطلب نابجا نیست .یک درد و واقعیت اجتماعی است.وقتی زنی سواد وهنر وسرمایه ومهارت وپشتوانه ی مادی غیر از تنهایی وزیبایی وجوانی نداشته باشد آنهم در چنین مملکت بی حساب وکتاب معلوم است که فردایش این خانم چکاره خواهد بود!

پاسخی بگذارید

